OK2 kirjalllisuus

Ihmisen kehitys ja ammatillinen identiteetti oppimisessa ja ohjaamisessa 

  • Dunderfelt, T. 2011. Elämänkaaripsykologia. 14. uudistettu painos. Helsinki: Sanoma Pro. 
  • Jantunen, T. & Ojanen. E (toim.) 2011. Sydämen sivistys – Kasvatuksen ytimessä. Helsinki: Aurinko Kustannus. 
  • Keltikangas-Järvinen, L. 2011. Temperamentti – ihmisen yksilöllisyys. Helsinki: WSOY. 
  • Lehtinen, E., Kuusinen, J. & Vauras, M. 2007. Kasvatuspsykologia. 2. uudistettu painos. Helsinki: Sanoma Pro. 
  • Nummenmaa, L. 2010. Tunteiden psykologiaa. Helsinki: Tammi. 
  • Nurmi, J., Ahonen T. ym. 2010. Ihmisen psykologinen kehitys. 1.-5. painos. Helsinki: Sanoma Pro.
Muut 
  • Colliander, A., Ruoppila, I. & Härkönen, L -K. 2009. Yksilöllisyys sallittu. Moninaisuus voimaksi työpaikalla. Jyväskylä: PS-kustannus. 
  • Eteläpelto, A. & Onnismaa, J. (toim.) 2006 (tai uudempi painos). Ammatillisuus ja ammatillinen kasvu. Helsinki: Kansanvalistusseura. 
  • Hakkarainen, K., Lonka, K. & Lipponen, L. 2008. Tutkiva oppiminen. Järki, tunteet ja kulttuuri oppimisen sytyttäjinä. 6 – 8. painos. Helsinki: Funtor Oy. 
  • Heikkinen, H.L.T., Jokinen, H., Markkanen, I. & Tynjälä, P. (toim.) 2012. Osaaminen jakoon. Vertaisryhmämentorointi opetusalalla. Juva: PS-kustannus. 
  • Heikkinen, H.L.T. 2001. Toimintatutkimus, tarinat ja opettajaksi tulemisen taito. Narratiivisen identiteettityön kehittäminen opettajankoulutuksessa toimintatutkimuksen avulla. Jyväskylän yliopiston kasvatustieteellisiä julkaisuja No. 175. Jyväskylä: Jyväskylän yliopistopaino. 
  • Kallberg, K. & Hallila, M. (toim.). 2007. Osaamisen kohtaaminen. Näkökulmia työelämälähtöiseen koulutukseen. Joensuu: Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu. 
  • Laine, T. & Malinen, A. 2009. Elävä peilisali, aikuista pedagogiikkaa oppimassa. Helsinki: Kansanvalistusseura. 
  • Lehtoranta, P. & Reinola, O. 2007. Haastava nuori ammattia oppimassa. Miten toimin nuoruusikäisen kanssa koulussa tai työpaikalla? Helsinki: Kuntoutussäätiö. 
  • Lätti, M. & Putkuri, P. 2009. Löytöretki aikuisohjauksen maailmaan – kokemuksia ja käytänteitä ammattikorkeakoulusta. Pohjois–Karjalan ammattikorkeakoulun julkaisuja B:18. Jyväskylä: Kopijyvä. http://www.karelia.fi/julkaisut/sahkoinenjulkaisu/ B18_verkkojulkaisu.pdf. Haettu 8.4.2015. 
  • Mäkinen, M., Korhonen, V., Annala, J., Kalli, P., Svärd P. & Värri, V-M. (toim.) 2011. Korkeajännityksiä. Kohti osallisuutta luovaa korkeakoulutusta. Tampere: Tampere University Press. http://tampub.uta.fi/handle/10024/65376. Haettu 8.4.2015. 
  • Onnismaa, J. 2007. Ohjaus- ja neuvontatyö. Aikaa, huomiota ja kunnioitusta. Helsinki: Gaudeamus. Selvitys syrjinnän vastaisen pedagogiikan keinoista ja käytännöistä. http://www.yhdenvertaisuus.fi/?x103997=241807. Haettu 8.4.2015. 
  • Simmons, N., Barnard, M. & Fennema, W. 2011. Participatory Pedagogy: A Compass for Transformative Learning? Collected Essays on Learning and Teaching 4/2011. Edmonton: University of Alberta. http://ojs.uwindsor.ca/ojs/ leddy/index.php/CELT/article/view/3278. Haettu 8.4.2015
  • Vehviläinen, S. 2014. Ohjaustyön opas - yhdessä kohti toimijuutta. Helsinki: Gaudeamus. 
Oman valinnan mukaan opintokokonaisuuteen soveltuva kaunokirjallinen teos Tieteelliset aikakauslehdet: Esim. Aikuiskasvatus, Ammattikasvatuksen aikakauskirja, Duodecimlehti, Kasvatus.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti